Sklepy Usługi

Franczyza oferta

Franczyza oferta

Franczyza oferta sklepu spożywczego – najbardziej popularnym typem systemu sprzedaży jest franczyza sklepu spożywczego. Jest to spowodowane niezmiennie stałym zapotrzebowaniem na artykuły żywnościowe. Ponadto sklep działający w tej formie może uzyskiwać lepsze efekty sprzedażowe nawet od placówki handlowej pracującej pod własną marką.

Czym jest franczyza?

Franczyza oferta
Franczyza oferta

Jak można opisać franczyzę? Jest to umowa, która dotyczy franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Przy czym pierwszy ma opracowany zamysł wizualny sklepu spożywczego oraz wypracowane bazy danych, strategie, zarządzenie itd. Natomiast drugi przypadek dotyczy przedsiębiorcy, który postanowił że, chce z tego zamysłu skorzystać i chce za to zapłacić. Obecnie w branży handlowej franczyza sklepu spożywczego należy do najbardziej interesujących pomysłów.

Dokładniejsza definicja franczyzy brzmi – franczyza to prawo do pracy pod marką i korzystania z technologii prowadzenia biznesu znanej firmy. Franczyzodawca to firma, która jest gotowa dzielić się swoją nazwą i rozwojem z przedsiębiorcami – franczyzobiorcami za opłatą. Franchising to sam system relacji biznesowych między franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Główne trendy w sklepach spożywczych to przejście na samoobsługę i dostawę artykułów spożywczych. Coraz większy udział w rynku zdobywają właśnie takie sklepy. Nowy format spożywczy to dyskont twardy, w którym firma oszczędza na lokalach i usługach w celu obniżenia cen.

Jak wybrać franczyzę sklepu spożywczego?

Znane są trzy opcje otwierania franczyzy sklepu spożywczego:

  • Tradycyjny sklep spożywczy.
  • Produkty ekologiczne lub zdrowa żywność.

Sklepy, które sprzedają produkty od konkretnych producentów.

Dlatego analizując franczyzy spożywcze, należy zwróć uwagę na potrzeby grupy docelowej. W dużych miastach warto zadbać o eko-sklep lub z produktami z rolnymi. Ale w małych miejscowościach, sprawdzi się supermarket sieciowy, gdzie gwarantowany jest szeroki asortyment i przystępne ceny.

Korzyści z franczyzy sklepu spożywczego

Franczyza sklepu spożywczego jest odpowiednia dla osób doświadczonych oraz nowych w branży handlowej.

Główne korzyści z posiadania franczyzy sklepu spożywczego:

  • Handel pod promowaną marką sieciową.
  • Szybkie otwarcie firmy przy zrównoważonych kosztach.
  • Centralizacja produktów wysokiej jakości.
  • Doradztwo w kwestiach rekrutacyjnych, szkolenie pracowników w zakresie oprogramowania franczyzodawcy.
  • Pomoc w doborze sprzętu (lodówki, kasa fiskalna itd.).
  • Doradztwo w wyborze lokali spełniających wszystkie normy bezpieczeństwa, przeciwpożarowe itp.
  • Dekoracja lokalu w barwach firmowych.
  • Wsparcie marketingowe, reklamowe i organizacyjne ze strony franczyzodawcy.

Franczyza sklepów spożywczych – przykłady

W Polsce funkcjonują różne sklepy franczyzowe a należą do nich np.:

  • Żabka.
  • Biedronka.
  • Stokrotka.
  • Auchan.
  • Lewiatan.
  • ABC.
  • Delikatesy Centrum.

Franczyza sklepu spożywczego – czy to dobry pomysł na własny biznes?   

Popyt na żywność stale utrzymuje się na wysokim poziomie, zauważalny jest wzrost zapotrzebowania na produkty ekologiczne. Takie dane potwierdza GUS, ponadto warto wiedzieć, że zakupy artykułów spożywczych to więcej niż 25% wydatków Polaków. Konsumenci chętnie robią zakupy w dużych sklepach, które razem z dobrą jakością zapewniają niskie ceny. Jak ostatnio okazało się, sklep z żywnością jest stale najlepszą koncepcją na własny biznes. Sklep spożywczy działający na zasadzie franczyzy ma zawsze zagwarantowane stałe dostawy dobrze wyselekcjonowanych produktów w przystępnych cenach. 

Franczyza żywnościowa to:

  • Gotowy i promowany biznes. Wystarczy do niego dołączyć, stosować się do wszystkich zaleceń menedżerów firmy macierzystej i obliczyć swój zysk.
  • Pełne wsparcie na wszystkich etapach rozwoju biznesu. Wraz z franczyzą otrzymujesz materiały reklamowe, profesjonalnie opracowany biznesplan, możliwość konsultacji z osobistym menedżerem i wysłania personelu na szkolenie.
  • Minimalna inwestycja początkowa. Będziesz musiał kupić lokal i wyremontować. Wszystkie inne wydatki finansowe pokrywa franczyzodawca.
  • Scentralizowane dostawy żywności. Dzięki temu jesteś wolny od otrzymania produktów niskiej jakości i przeterminowanych.  

Czy franczyza sklepu spożywczego się opłaca?

Na pewno tak, ale jest uzależnione od kilku czynników takich jak:

  • Lokalizacja sklepu.
  • Cechy grupy docelowej.
  • Ceny artykułów spożywczych.
  • Nakłady własnej pracy.

Niektóre sklepy spożywcze oparte na franczyzie gwarantują minimalny przychód z prowadzonej działalności handlowej, ale sklepy wielkopowierzchniowe osiągają przychody wyższe. Decydując się na franczyzę sklepu spożywczego, trzeba wiedzieć, że ona nie zarabia od pierwszego dnia. Rzeczywiste zyski można liczyć po okresie zwrotu z inwestycji, a w uzależnieniu od wniesionych nakładów po kilku lub kilkunastu miesiącach od chwili rozpoczęcia sprzedaży produktów.

Ważną kwestią franczyzy w tej branży jest fakt, że można ją łączyć z innymi rodzajami franczyz. Nie ma tu zakazu konkurencji, dlatego właściciel sklepu spożywczego z franczyzą może poszerzyć swoją działalność na przykład o przyjmowania przesyłek kurierskich lub na przykład punkt z burgerami przed sklepem. Można stwierdzić, że franczyza sklepu spożywczego osiedlowego, warzywniak, zdrowa żywność zawsze przyniosą zyski, ponieważ nie brakuje klientów na takie produkty. Korzystając z franczyzy, biznesmen ma lepszy start, uzyskuje reklamę od franczyzodawcy, np. gazetki promocyjne, banery, ulotki, które promują sprzedaż. Z tych powodów, ten rodzaj franczyzy można uznać za dobry biznes.