Sklepy

Ile kosztuje wyspa w centrum handlowym?

Ile kosztuje wyspa w centrum handlowym?

Wyspa jest świetnym pomysłem na przetestowanie danej marki i zazwyczaj jest pierwszym krokiem przed jej rozszerzeniem na większy lokal. Dzięki odpowiedniemu położeniu i dużemu ruchowi, marka może pozyskać dużą liczbę stałych klientów, zwiększyć swoją widoczność i formułować dalsze plany rozwoju w kolejnych etapach (np. w danej galerii), a także rozszerzyć swoją działalność. do innych galerii i miast.

Wyspa cieszy się również renomą dzięki markom, które pojawiły się na rynku, ale do tej pory były rozwijane wyłącznie w Internecie. Stanowi kolejny „punkt sprzedaży” dla potencjalnych klientów, którzy lubią robić zakupy offline. Przed dokonaniem zakupów online klienci z przyjemnością odwiedzą stoiska, w których będą mogli wypróbować lub dowiedzieć się o konkretnych produktach (np. kosmetykach, perfumach, akcesoriach, biżuterii) lub mini showroomach marek modowych. Dla firm świadczących usługi takie jak manicure czy naprawa telefonów te budki są również bardzo atrakcyjne.

 

Dobra lokalizacja kluczem do sukcesu

Centra handlowe zwykle mają wyznaczone miejsca, w których można stanąć na wyspie. Jest to związane głównie z przepisami przeciwpożarowymi, lokalizacją niezbędnych mediów i ich przyłączy oraz bliskością dużych najemców, którzy w umowach najmu zarezerwowali odpowiednie warunki widoczności witryn. Najlepszym miejscem na wyspę jest tzw. lokalizacja handlowa, czyli duży ruch uliczny, w tym główne arterie galerii, sklepy odzieżowe czy supermarkety. Lokalizację można również wybrać tematycznie, np. najemcy z branży gastronomicznej czy producenci żywności preferują duże supermarkety czy food court (miejsca, w których zamierzają prowadzić wykwintne restauracje), gdzie ich oferta uzupełni i wzbogaci asortyment. 

 

Wyspa ma przyciągać uwagę potencjalnych klientów – aranżacje sklepów

Ile kosztuje wyspa w centrum handlowym?Najpierw ustalamy, gdzie marka jest najbardziej skuteczna – w jakim mieście, w którym centrum handlowym i gdzie znajduje się sam obiekt (np. tylko na pierwszym piętrze) Niektóre centra handlowe mają własne schematy stoisk lub przynajmniej zasady, do których muszą się dostosować właściciele wysp. Zdarzało się, że właściciel centrum chciał wpłynąć na każdy szczegół dotyczący koncepcji wyspy, wyglądu, a nawet rodzaju mebli i ich aranżacji. Tworząc koncepcję, należy również wziąć pod uwagę specyfikacje techniczne. Wyspa musi spełniać wymogi ochrony przeciwpożarowej i mieć określoną wysokość i szerokość, aby nie zasłaniała okien sklepów ani nie blokowała kanałów komunikacyjnych ani wyjść ewakuacyjnych z galerii. Oprócz dokładnych wymiarów należy również określić materiały, z których wyspa będzie się składać. Na tym etapie ważne jest również ustalenie niezbędnych podłączeń do mediów – czy potrzebujesz tylko prądu czy wody. Stoiska handlowe wyspy powinny być wyposażone w media.

 

Zobacz również:

 

Koszt wynajęcia wyspy w centrum handlowym

Stoły ekspozycyjne wiążą się z inwestycją pieniężną. W przeciwieństwie do tradycyjnych miejsc, całkowity koszt wyspy (tj. czynsz) nie jest obliczany na metr kwadratowy, ale zwykle jest określany w całości miesięcznie i może być uzupełniony o usługi rozliczane według stałej stawki – stawki ryczałtowe za opłaty. Czasami jest to czynsz obrotowy, ale tak jest tylko w największych galeriach handlowych. Zabezpieczenie wynajmu stoiska to zazwyczaj 2-3 miesięczny czynsz. Okres wynajmu jest inny niż w przypadku tradycyjnych obiektów. Wyspę można wynająć na krótki okres, np. od 6 do 12 miesięcy (czasem tylko 3 miesiące), ale zdarza się, że najemcy lub właściciele wolą podpisywać umowy długoterminowe. Czas podpisywania umów najmu wysp jest nie krótszy niż umów najmu lokali.

 

Korzyści z dzierżawy wysp

Nie tylko względy finansowe, ale wiele innych korzyści również wskazuje na rozważenie komercyjnej dzierżawy wysp. Sprzedaż z wyspy znajdującej się bezpośrednio blisko klienta może umożliwić Ci lepsze wyeksponowanie twoich produktów lub usług. Dla tych, którzy szybko spacerują po centrum galerii i chcą dotrzeć w określone miejsce (na przykład do salonu telefonii komórkowej lub supermarketu), ta wyspa jest również całkowicie widoczna. Niezależnie od tego, czy im się to podoba, czy nie, zauważą rodzaje prezentowanych towarów, a nawet mogą zdecydować się na ich zakup. Nie musisz się martwić kradzieżą – w końcu obiekt ma całodobową ochronę, choć oczywiście nic nie zastąpi czujności sprzedawcy. Jeśli chodzi o branżę perfumeryjną, kosmetyczną i spożywczą, bezpośredni kontakt z klientami otwiera ogromne możliwości w zakresie marketingu sensorycznego. Pochwal się nowymi perfumami lub zorganizuj degustacje lokalnych serów czy pieczywa – nic nie przyciąga klientów jak cudowne zapachy/ Pod tym względem właściciele wysp komercyjnych są znacznie bardziej prawdopodobni niż najemcy tradycyjnych lokali. Warto sprawnie korzystać z tej przewagi. Wyspa zakupowa to niewielkie miejsce położone na szlaku komunikacyjnym galerii handlowej lub pasażu, przeznaczone do ekspozycji i sprzedaży produktów. To idealny sposób na prezentację oferowanych produktów, które będą przyciągać uwagę klientów.